úterý 2. srpna 2011

Vi är inte nöjda än

Něco málo o muži jménem Carl-Johan Fogelklou...

 
...jeho život se neskládá pouze z rock´n´rollu a turné s mezinárodně známou skupinou Mando Diao. Doma ve vile ve Frennap je neméně stejně důležitá jeho družka Maria Jankulov a jejich malá Emilia stará dva roky. 

Když se Emilia před dvěmi lety narodila, začalo být pro CJ a Marii chaotické zůstávat usazený ve Stockholmu. Nějaký čas to trvalo než padl los na Halmstad a pár se potom v únoru usadil v idylickém domě ve Frennap.

- Moje rodina měla vždy velké pouto ke kraji Skåne a já sám jsem měl dlouho myšlenky na to, přestěhovat se jižněji do Švědska, říká Carl-Johan a pokračuje. 
Helsingborg, Malmö nebo Halmstad, to nehrálo až tak velkou roli. Ale severněji než je Stockholm, to mě nenapadlo.

Když bylo stěhování v plném proudu, zkoušelo zrovna Mando Diao na živé DVD Mtv Unplugged.  

- Byli jsme v polovině nabídek, ohromně stresující. Všechno trvalo tak dlouho, na to jsem nebyl zvyklý. Ve Stockholmu je všechno víc jasné. 

Carl-Johan je jednou z velmi dobře známých tváří skupiny Mando Diao (pochopitelně:) ). Svou družku Marii Jankulov potkal v restauraci Debaser Slussen ve Stockholmu.

- Vlastně jsme se poznali trochu dřív. Ale bylo to až tam, kde jsme si začali, vypráví Carl-Johan.
- Nastěhovali jsme se k sobě téměř okamžitě potom, konstatuje Maria.

Nebyl to on, kdo trval na tom, že by se měli vrátit do města jejího dětství.

- Vždycky jsem si myslel, že člověk by se tam měl vrátit jako důchodce nebo tak, né dřív, říká s úsměvem. 
- Ale je hrozně fajn mít pomoc s Emilii od přátel a příbuzných. 

To, že nás od sebe odděluje devět let nikdy nebyl žádný problém. Potřeboval jsem něco úplně jednoduchého o co se postarat, žertuje CJ a dodává:

- Jako hudebník je důležité mít pevný bod. Chtěl jsem mít bezpečí s holkou, na kterou bych si mohl opravdu vsadit. 


Když se Emilia narodila, bylo MD uprostřed intenzivního koncertování.

- Narodila se v srpnu, hned den potom, co jsme hráli v Rakousku. Napadlo nás samozřejmě, že moje místo může vzít Victor Norén, ale stejně bylo nepříjemné, že hraní MD kolidovalo s něčím, co jsem chtěl dělat, vypráví Carl.

Mando Diao je známé tím, že je jednou ze švédských nejnafoukanějších kapel a také pro své peprné citáty a drsný přístupe. Obraz, který sedí jejich charakteru i dnes.

V červenci hrála skupina na festivalu Peace & Love v Borlänge, festival přebil rekord s 50 000 návstěvníky.

- Měli jsme úžasné vystoupení taky v Německu na začátku léta. Bylo tam 70 000 a měli jsme poslední vystoupení za západu slunce. DWS v novém aranžmá jsme stihli před setměním.

Před deseti lety řekli kluci z Mando Diao, že až jim bude 30 let, chtěli by toho nechat. Ale nezdá se, že by bylo načase to položit.

- Vždy jsme měli velké vzory a vždy se snažíme být nejlepší. Ještě nejsme spokojení.

Žádné komentáře:

Okomentovat